Hej Hej!
Jag ska köpa en ny systemkamera, och ska satsa på en riktigt robust och "stryktålig" kamera! har kollat på en del olika modeller. Främst nikon, har en eos300 nu men tycker att den är lite vek då jag är mycket ut i naturen och på en del galna strapatser.
Har kollat på bla, nikon f5 som jag har fattat är en riktigt bra kamera för natur och andra krävande fotosituationer. F90 har jag också tittat lite på och hittade en annons:
Kameran är i skick som ny (använd ca: 20 rullar)
komplett med kartonger & manualer.
Kamerahus: Nikon F90
Multi bakstycke: Nikon MF-26
Bilxt: Nikon SB-25
Objektiv (Zoom): Nikkor AF 28-70 mm 1:3.5-4.5 D
Objektiv (Zoom): Nikkor AF 70-210 mm 1:4-5.6 D
Filter: Nikon L37c (2:st)
Bärrem (Hals): Nikon
Midjeväska: Tamrac.
Batterier m.m.
Pris: 13500 kr (Nypris 31500 kr)
Någon som är mer kunnig än jag! kameran och objektiven är ca 4,5 år gamla! jag tycker att det verkar vara ett riktigt bra pris! nån som har erfarenhet av kameran och objektiven?
Tacksam för lite tips och åsikter!
MVH Daniel
Jag ska köpa en ny systemkamera, och ska satsa på en riktigt robust och "stryktålig" kamera! har kollat på en del olika modeller. Främst nikon, har en eos300 nu men tycker att den är lite vek då jag är mycket ut i naturen och på en del galna strapatser.
Har kollat på bla, nikon f5 som jag har fattat är en riktigt bra kamera för natur och andra krävande fotosituationer. F90 har jag också tittat lite på och hittade en annons:
Kameran är i skick som ny (använd ca: 20 rullar)
komplett med kartonger & manualer.
Kamerahus: Nikon F90
Multi bakstycke: Nikon MF-26
Bilxt: Nikon SB-25
Objektiv (Zoom): Nikkor AF 28-70 mm 1:3.5-4.5 D
Objektiv (Zoom): Nikkor AF 70-210 mm 1:4-5.6 D
Filter: Nikon L37c (2:st)
Bärrem (Hals): Nikon
Midjeväska: Tamrac.
Batterier m.m.
Pris: 13500 kr (Nypris 31500 kr)
Någon som är mer kunnig än jag! kameran och objektiven är ca 4,5 år gamla! jag tycker att det verkar vara ett riktigt bra pris! nån som har erfarenhet av kameran och objektiven?
Tacksam för lite tips och åsikter!
MVH Daniel