Jag tänkte ta ytterligare en snabb & lätt vårtur möjligtvis i Kebnefjällen eventuellt v. 16. Eftersom jag gärna vill gå lätt och snabbt började jag detaljgranska mina köksprylar. Normalt tar jag alltid bensinköket (Primus omnifuel) med mig på vintertur. Men så slog mig en tanke, behöver jag verkligen detta monster till kök då temperaturerna förmodligen kommer att vara humana åtminstone under delar av dygnet. Samtidigt kan man aldrig vara speciellt säker på vädret.
Så, hur gör ni? När törs man byta från bensinkökets goda kapacitet och vinterdriftsäkerhet till gaskökets lätta och smidiga packformat? (Det lutar nog åt gas och titankärl, men jag vill gärna höra lite åsikter i ämnet).
Är det någon som provat "gelpads" som värmer upp gasbehållaren så att trycket ökar? Är det bara svammel eller fungerar de i den praktiska världen?
//Micke
Så, hur gör ni? När törs man byta från bensinkökets goda kapacitet och vinterdriftsäkerhet till gaskökets lätta och smidiga packformat? (Det lutar nog åt gas och titankärl, men jag vill gärna höra lite åsikter i ämnet).
Är det någon som provat "gelpads" som värmer upp gasbehållaren så att trycket ökar? Är det bara svammel eller fungerar de i den praktiska världen?
//Micke