Jag har tröttnat på att fippla runt med kronans gamla jägarkök och tänkt skaffa nåt smidigare. Ni forumsmedlemmar verkar vara ute å röra på er så jag skulle vara tacksam för lite tips.
Köket kommer framförallt att användas på skid- å klätterturer i alperna
Köket ska givetvis vara så lätt å litet att jag aldrig känner att jag vill lämna det hemma samtidigt som det ska ha kapacitet nog för att palla en veckas snösmältande på 3000-4000 m. Givetvis ska det var helt underhållsfritt och jag vill inte hålla på att förvärma osv...
Gas verkar smidigast men ryktena går om att det inte funkar så bra på högre höjder å i kyla, tydligen finns det nån specialblandning ( butan?) som klarar kyla bättre...
Bensin verkar livsfarligt å väldigt pilligt...
Spritkök är jag som sagt trött på...
Klarar jag mig med ett gaskök eller ska jag satsa på multifuel?
Vilka märken/modeller?
Hur är det med vindskydd, stödplattor och dylika extra prylar- är det ngt jag kommer behöva?
jag är tacksam all hjälp å feedback jag kan få
erik
Köket kommer framförallt att användas på skid- å klätterturer i alperna
Köket ska givetvis vara så lätt å litet att jag aldrig känner att jag vill lämna det hemma samtidigt som det ska ha kapacitet nog för att palla en veckas snösmältande på 3000-4000 m. Givetvis ska det var helt underhållsfritt och jag vill inte hålla på att förvärma osv...
Gas verkar smidigast men ryktena går om att det inte funkar så bra på högre höjder å i kyla, tydligen finns det nån specialblandning ( butan?) som klarar kyla bättre...
Bensin verkar livsfarligt å väldigt pilligt...
Spritkök är jag som sagt trött på...
Klarar jag mig med ett gaskök eller ska jag satsa på multifuel?
Vilka märken/modeller?
Hur är det med vindskydd, stödplattor och dylika extra prylar- är det ngt jag kommer behöva?
jag är tacksam all hjälp å feedback jag kan få
erik