Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Knivtillverkning som hobby!
- Trådstartare henjon
- Start datum
Så här ser Kimmos kniv ut som han gjorde åt mig i tidigare nämnda bytesaffär mot 1 kg torkat kött.
Visa bilaga 34018
Den har hängt med mig i skogen i många år nu.
Haha, härligt, bra deal!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha, härligt, bra deal!!
Ja det var en bra deal för en som har tummen mitt i handen när det gäller sådana hantverk.
Vissa saker är jag bättre på än många andra, om jag får säga det själv.
Kock i lumpen och kock hemma.
Göra köttbullar 2-3 kg, köttfärssås i 10 l gryta, m. m. så har jag inga problem med det.
Alltid bra med lite smidig mat färdig i frysen tycker jag.
1 kg torkat älgkött så bruttovikten var betydligt högre från första början.Vad var det för kött då??
Om jag inte minns fel så fick jag MVG i betyg av Kimmo för kvalitet o rätt saltat.
Det är lätt att det blir för mycket salt om man inte räknar rätt och då är det inte gott.
Utan att skryta så kan jag säga att jag är lika duktig som samer är på att torka kött.
Kimmo får väl komma in och kommentera om han vill.
Var
grymt fint kött . Är också det bästa jag vet ❤️1 kg torkat älgkött så bruttovikten var betydligt högre från första början.
Om jag inte minns fel så fick jag MVG i betyg av Kimmo för kvalitet o rätt saltat.
Det är lätt att det blir för mycket salt om man inte räknar rätt och då är det inte gott.
Utan att skryta så kan jag säga att jag är lika duktig som samer är på att torka kött.
Kimmo får väl komma in och kommentera om han vill.
Var?Var
grymt fint kött . Är också det bästa jag vet ❤
Tack kimmo!
Tyvärr så har jag fått sluta med torkat kött p g a lever o njure tog stryk.
Läk. upptäckte det vid en hälsokoll för x år sedan.
Var?
Tack kimmo!
Tyvärr så har jag fått sluta med torkat kött p g a lever o njure tog stryk.
Läk. upptäckte det vid en hälsokoll för x år sedan.
Synd för det var förbannat bra gjort 👏
Håller på med en 150 cm petty. Ska köra utan dold plunge line för en gångs skull. Blad som inte är så höga vinner på det.
Har kört till 120 korn här på första bilden, sen röd Scotchbrite på andra. Blir rätt bra bruksfinish alltså. Och sparar tid..
Visa bilaga 34046Visa bilaga 34047
Snyggt! Jag har också en på gång med tydligare sliplinjer (precis härdat på bilden, slutslipning kvarstår). Jäkligt skönt för dig att slippa handjaga alltså, det momentet börjar jag också bli rätt less på...
Ja, det var det! Svårt att sluta när man väl hade påbörjat skära av en bit!Synd för det var förbannat bra gjort 👏
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg