Knivtillverkning som hobby!

Ett knivskaft kan ju vara 10cm +. Vilken pelarborrmaskin ska jag då kunna köpa till ett bra pris?

Nej alltså att 10mm-borr (i diameter) brukar vara långa nog, runt 10 cm tänker jag. Borrar du igenom hela handtaget och fäster bakre delen av tången med skruv/nit? Själv kör jag bara gömd tånge, det räcker mina borr till utan problem

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nej alltså att 10mm-borr (i diameter) brukar vara långa nog, runt 10 cm tänker jag. Borrar du igenom hela handtaget och fäster bakre delen av tången med skruv/nit? Själv kör jag bara gömd tånge, det räcker mina borr till utan problem

Ja kör bara gömd tång också med längre borrar. Hur djupt kan man borra med boschen på ett knivskaft typ masurbjörk om den är typ 10cm plus den klossen?

Borrar bara så tången från plats 😊

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg