Knävärmare

Jag har nu gått och blivit så gammal (passerat 31) att mina leder inte tycker om kyla. Särskilt irriterande är det att jag får värk i mina knän. I somras tapeade jag fast engångsvärmare på knät då det värkte under nätterna på fjällvandringen.

Den enda lösning jag har haft är Vulcan-skydd men det är inte det smidigaste och man sover inte med dom. Finns det tunnare varianter som mer värmer än stödjer? Har för mig att cyklister kan ha sådana men har inte hittat det än här i Göteborg till ett vettigt pris (600/knä är inte vettigt).

Vet ngn om det finns bra varianter som inte kostar oändligt.


/Andreas
 
Ull.

Gå till en loppis eller secondhand och köp en ullkofta och klipp av ärmarna,brukar räcka till dubbelt lager om det skulle behövas.Såna plagg brukar inte ligga på mer än ca 80:-.


peter
 
Som en variant på Pings tips: Yllesockor med avklippt fotdel. Du kan även köpa en lagom bit fleece (fleecetyg är vanligen elastisk i en dragriktning), och sy dig två tuber med lagom diameter för knäna.

Det finns kommersiella skydd som är tunnare än Vulcan, men de två som jag provat var för styva och gav skavsår på baksidan knät, vilket inte ett mjukare renodlat värmeskydd av ull/fleece borde göra.