Har lite problem med ett knä som brukar smärta duktigt efter några dagar till fjälls. I sommras haltade jag fram ca 40 km på Hardangervidda utan att böja på högerknät utom i undantagsfall och då med stor smärta. Som ni förstår så gick det inte särskilt fort fram och det tog ju en del ifrån glädjen med själva vandringen. Det var å andra sidan inga större problem eftersom vi hade gott om proviant och tid. Lite rädd var jag dock för att även det andra knät skulle drabbas eftersom det nu fick extra stryk, minsta brant upp eller ner fick tas med rätt ben före hela tiden.
Detta har drabbat mig tidigare men inte fullt så illa som denna gång.
Första gången jag kände av detta var dagen efter att ha sprungit upp och ner i ett trapphus med flyttgrejor. Jag kände inget medans jag höll på, men dagarna efter så var det ganska så illa.
Vad kan det vara, någon form av svullnad någonstans inne i knät? (det är inte träningsverk) inget onormalt syns utanpå.
Går det att träna bort eller förvärrar det bara problemet?
Leif...
Detta har drabbat mig tidigare men inte fullt så illa som denna gång.
Första gången jag kände av detta var dagen efter att ha sprungit upp och ner i ett trapphus med flyttgrejor. Jag kände inget medans jag höll på, men dagarna efter så var det ganska så illa.
Vad kan det vara, någon form av svullnad någonstans inne i knät? (det är inte träningsverk) inget onormalt syns utanpå.
Går det att träna bort eller förvärrar det bara problemet?
Leif...