KM Rimfaxe borta?

Har småtittat ett tag på Rimfaxe, inte för att köpa nu, men kanske om några år. Det verkar vara en så trevlig sak, inget av de där konstiga moderna membranen.

Men nu när jag tittar verkar den vara borta. Likaså ryggsäcken Ratatosk och Gungners mindre 40 l. Antagligen också fler modeller som jag inte har i huvudet. Både från tillverkare och återförsäljare. Tror ni att det är permanenta förändringar i sortimentet hos KM eller börjar det bara bli sommar?

är inte km sålt till ett större bolag? grundaren och hans fru stack jorden runt?

rimfaxe har varit borta ett tag. fjällrävens dyrare jackor kommer väl i närheten.

Jag tänker mig också Rimfaxe nu när min Nunatak går mot sitt slut. Flera av deras klassiska slitvargar verkar ha försvunnit ur sortimentet. Nya minimalistiska plagg har ersatt. Behöver inte vara helt fel, men lite oroväckande är det.

Jag vet att de har några Rimfaxe på vått och torrt i Sundsvall. Testa att ringa dom.

Jag har en Bilskirnerjacka som jag köpt där. Det är en Rimfaxelik jacka men lite kortare. Tror de har ett par såna kvar också.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
laangnils Klättermusen, något att satsa på? Kläder 21
varghusse Frågor om KM rimfaxe! Kläder 14
plp Alternativ till Klättermusen Rimfaxe Kläder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg