Klymit X frame vid vintertältning?

Har tidigare med framgång kombinerat en multimat med traditionellt liggunderlag vid -25-30 graders vintertältning.

Nu har i princip alla mina friluftsprylar försvunnit vid ett förrådsinbrott och jag behöver göra några större inköp och kollar därför på alternativa lösningar, gärna där jag kan ha samma lösning sommar och vinter och som är lätt.

Klymit vägrar att ange R-värde på X-framen vilket försvårar jämförelser. Jag har sökt på forumet men inte riktigt hittat vad jag söker efter. Det finns en recensör under Produkter som anger att han lyckats hålla värmen vid -10. Fårgan är hur det skulle vara att ha denna + ett traditionellt liggunderlag vid -25? Bu eller bä? Spontant så låter det lite väl optimistiskt men sunt förnuft har ofta visat sig vara ett hinder för utvecklingen.

Någon som testat eller sett en recension kring detta?

Off topic:
Jävlar vad surt! Jag råkade själv ut för förrådsinbrott och blev av med bl.a. Source-sandaler för 900 spänn men hade tur nog kvar en nästan helt ny ryggsäck för 4000 kr m.m. På spåren såg man att det var pundare. Efter det har jag nästan inget av värde och inga dyra saker i förråd förutom vinterdäck på lm-fälg men sånt orkar nog inte någon tillfällighetstjuv ta.

Syrrans son blev av med massa grejer i somras. Det var ca 45-åriga vaneförbrytare som Polisen stack efter men tyvärr hann de sprida stöldgodset. Man hittade *en* av hans hockeyhandskar på en adress men flugbindningsprylar och alla fiskegrejer försvann. Han håller fortfarande på att försöka köpa tillbaka så utrustningen blir komplett igen.

Off topic:
Jävlar vad surt! Jag råkade själv ut för förrådsinbrott och blev av med bl.a. Source-sandaler för 900 spänn men hade tur nog kvar en nästan helt ny ryggsäck för 4000 kr m.m. På spåren såg man att det var pundare. Efter det har jag nästan inget av värde och inga dyra saker i förråd förutom vinterdäck på lm-fälg men sånt orkar nog inte någon tillfällighetstjuv ta.

Syrrans son blev av med massa grejer i somras. Det var ca 45-åriga vaneförbrytare som Polisen stack efter men tyvärr hann de sprida stöldgodset. Man hittade *en* av hans hockeyhandskar på en adress men flugbindningsprylar och alla fiskegrejer försvann. Han håller fortfarande på att försöka köpa tillbaka så utrustningen blir komplett igen.

Börjar bli luttrad. Hittills har alla inbrott i bilar och förråd kostat mig mellan 50-100 papp.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg