Klymit Inertia X Frame

Jajjemen, testat i 3 nätter och mitt gamla exped airmat 7.5 kommer att gå i pension.

Funkar minst lika bra som expeden men kan behöva kompletera med ett tunnt liggundelag underst om marken är kall / våt.

Annars bara positiva reaktioner än !

Har använt det en del nu och är utan tvekan nöjd. Krävdes några nätter innan man kom på hur mkt luft som var optimalt för bra komfort men sen har jag sovit minst lika bra på det som på diverse varianter från thermarest..

Köpte också X Frame och blev först när jag såg det väldigt skeptisk men efter att ha provat det några dagar så kan jag bara säga att jag är imponerad.
Kan också tillägga att jag köpte det från butik i usa via ebay, fick då betala ca hälften med frakt och tullavgifter mot vad det kostar i sverige ;-)

Köpte också X Frame och blev först när jag såg det väldigt skeptisk men efter att ha provat det några dagar så kan jag bara säga att jag är imponerad.
Kan också tillägga att jag köpte det från butik i usa via ebay, fick då betala ca hälften med frakt och tullavgifter mot vad det kostar i sverige ;-)

Lust att bifoga en länk till den butiken ?

Nej jag har fått betala ut den på posten när jag har råkat ut för det.

Jag har beställt 2 gånger ifrån USA nu och trodde det skulle komma någon räkning. så då slapp jag tullavgift alltså.

Sist stod paketet utanför dörren när jag kom hem. sådan lyx har jag aldrig haft när jag har beställt härifrån Sverige att ett paket med friluftsakter har kommit ändra fram till dörren, och så var frakten gratis.

Gammal tråd men det kanske är någon intresserad ändå. Köpte ett x-frame nu när det finns bra kampanjer och jag har testat det 2 nätter. -3 grader och jag stoppade in det i sovsäcken och låg på ett 1 cm cellplast. Dunsäck komf -6 och jag sov riktigt bekvämt och hade inga problem med markkyla.
Jag sover mest på sidan så några extra "puffar" med handpumpen för att få det lite hårdare funkar bra för mig.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Davva2 Klymit X frame vid vintertältning? Bo och sova 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg