Klovsjöfallet?

Jag aker till klovsjon over nyår och undrar om nagon vet hur man hittar till klovsjofallet, eller som vissa kallar det, Fettjeafallet? Om du aven vet hur islaget ar sa ar jag givetvis intresserad av det oxa...
/niklas

Hej, jag har bara varit där en gång, men då körde vi från Vemdalskalet mot Klövsjö och svängde sedan vänster in på en mindre grusväg innan Klövsjö.

Själva anmarchen är ganska lätt (20-30 min), och går genom ett skogsparti och sedan följer man bara ån in i ravinen. Där var ett vindskydd vid fallet.

mvh
johan

Följ skyltningen till skidområdet Klövsjö, det är inga problem, sen kör du förbi värdshuset m.m några km (det var ett tag sedan jag var där...), på vänster sida finns det en skylt som visar var fallet ligger. Verkar det luddigt? Stanna vid värdshuset och fråga de brukar även ha koll på isläget. Det är lätt att hitta.

Mvh Tomas

P.S Om du springer ihop med en rödhårig Sandvikskille så kan du väl säga åt honom att klättra mer och fika mindre:) Han är en god vän till mig D.S

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg