Klingheims i Kristianstad

Så sitter man här mer än lovligt besviken efter att ha blivit dåligt bemött då jag skulle byta en julklapp på Klingheims i Kristianstad.

Hade innan jul köpt ett par skor av märket Keen till min tjej i julklapp på Klingheims i Kristianstad men tyvärr var de för små så vi åkte dit för att byta dem. Tyvärr så hade de inga hemma i rätt storlek och nya skulle inte komma in förrän i april. Tja sånt händer ju.

Då vi inte behövde något annat som fanns i affären så ville vi ha pengarna tillbaks men se det gick inte. På disken satt en lapp att öppet köp gällde inte under julhandeln, den hade jag naturligtvis missat då det var mycket folk i affären när jag handlade. Det hjälpte inte att vi klagade ganska regält utan det var bara som så att vi kunde inte få några pengar tillbaks då de hade bestämt så. Jag frågade killen i affären om det var OK att vi lade ut detta på internet och det var inga problem.

Duktigt besvikna gick vi ut ur affären med ett tillgodokvitto på 1500 spänn. Jag gick bort till de övriga sportaffärerna och de hade öppet köp på allt under julen. En del hade även förlängt tiden pga julen. Likadant var det i vanliga klädbutiker.

Då kan man undra hur det är med kundvården på Klingheims, för man förväntar sig väl inte att kunder ska finna sig i denna dåliga policy och dåliga bemötande och sedan återkomma? Vi har genom åren handlat på Klingheims för ca 15000 sek.
Nu är det inte pengarna det gäller eller att min tjej inte fick någon julklapp utan ett tillgodokvitto utan det är hur man bemöter sina kunder. Jag tycker att man fullkomligt idiotförklarar kunden med denna policy, typ skyll dig själv om saken du köpt inte passar.
Jag själv funderar på hur det är ställt med ekonomin i en affär som agerar på detta sätt.

Kanske är tillgodokvittot värdelöst nästa gång vi besöker butiken, om det nu överhuvudtaget blir ett återbesök.

Stefan Andersson

"Öppet köp" är ingen som helst självklarhet eller rättighet för konsumenten (även om det är vanligt), det är något som butiken kan ge dig om den så önskar. Butiken har alltså inte brutit mot någon regel alls (vilket däremot den gör som dubbelpostar i fourmet). Jag förstår alltså att de inte bryr sig att du fläker ut dom här - det är inte deras agerande som är konstigt.

Per [-som inte alls ätit så många pepparkakor som han skulle behöva]

Personlig vendetta?

Förutom att det något irriterande med 4 likadana inlägg kan det ju inte heller vara menat att utsidan ska vara ett forum för din personliga vendetta mot någon affär i Kristianstad som de flesta nog inte ens har hört talas om.

Sverker har säkert någon trevlig sida dit du kan vända dig!

Har själv haft kontakt med Klingheims ett par gånger och har bara positiva erfarenheter av dem. Har det varit några problem har de alltid försökt att lösa dessa på bästa vis för mej.

I ditt fall hade de ju i alla fall informerat med en lapp framme på disken. Brukar själv alltid fråga om hur det gäller med öppet köp var jag än handlar, för att vara på den säkra sidan. Så slipper man den här typen av obehagliga överraskningar.

/g

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Newlin Malmö - Kristianstad på 24 timmar Vandringsleder 12

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg