Så sitter man här mer än lovligt besviken efter att ha blivit dåligt bemött då jag skulle byta en julklapp på Klingheims i Kristianstad.
Hade innan jul köpt ett par skor av märket Keen till min tjej i julklapp på Klingheims i Kristianstad men tyvärr var de för små så vi åkte dit för att byta dem. Tyvärr så hade de inga hemma i rätt storlek och nya skulle inte komma in förrän i april. Tja sånt händer ju.
Då vi inte behövde något annat som fanns i affären så ville vi ha pengarna tillbaks men se det gick inte. På disken satt en lapp att öppet köp gällde inte under julhandeln, den hade jag naturligtvis missat då det var mycket folk i affären när jag handlade. Det hjälpte inte att vi klagade ganska regält utan det var bara som så att vi kunde inte få några pengar tillbaks då de hade bestämt så. Jag frågade killen i affären om det var OK att vi lade ut detta på internet och det var inga problem.
Duktigt besvikna gick vi ut ur affären med ett tillgodokvitto på 1500 spänn. Jag gick bort till de övriga sportaffärerna och de hade öppet köp på allt under julen. En del hade även förlängt tiden pga julen. Likadant var det i vanliga klädbutiker.
Då kan man undra hur det är med kundvården på Klingheims, för man förväntar sig väl inte att kunder ska finna sig i denna dåliga policy och dåliga bemötande och sedan återkomma? Vi har genom åren handlat på Klingheims för ca 15000 sek.
Nu är det inte pengarna det gäller eller att min tjej inte fick någon julklapp utan ett tillgodokvitto utan det är hur man bemöter sina kunder. Jag tycker att man fullkomligt idiotförklarar kunden med denna policy, typ skyll dig själv om saken du köpt inte passar.
Jag själv funderar på hur det är ställt med ekonomin i en affär som agerar på detta sätt.
Kanske är tillgodokvittot värdelöst nästa gång vi besöker butiken, om det nu överhuvudtaget blir ett återbesök.
Stefan Andersson
[Ändrat av Stiffmeistern 2006-12-27 kl 19:52]
Hade innan jul köpt ett par skor av märket Keen till min tjej i julklapp på Klingheims i Kristianstad men tyvärr var de för små så vi åkte dit för att byta dem. Tyvärr så hade de inga hemma i rätt storlek och nya skulle inte komma in förrän i april. Tja sånt händer ju.
Då vi inte behövde något annat som fanns i affären så ville vi ha pengarna tillbaks men se det gick inte. På disken satt en lapp att öppet köp gällde inte under julhandeln, den hade jag naturligtvis missat då det var mycket folk i affären när jag handlade. Det hjälpte inte att vi klagade ganska regält utan det var bara som så att vi kunde inte få några pengar tillbaks då de hade bestämt så. Jag frågade killen i affären om det var OK att vi lade ut detta på internet och det var inga problem.
Duktigt besvikna gick vi ut ur affären med ett tillgodokvitto på 1500 spänn. Jag gick bort till de övriga sportaffärerna och de hade öppet köp på allt under julen. En del hade även förlängt tiden pga julen. Likadant var det i vanliga klädbutiker.
Då kan man undra hur det är med kundvården på Klingheims, för man förväntar sig väl inte att kunder ska finna sig i denna dåliga policy och dåliga bemötande och sedan återkomma? Vi har genom åren handlat på Klingheims för ca 15000 sek.
Nu är det inte pengarna det gäller eller att min tjej inte fick någon julklapp utan ett tillgodokvitto utan det är hur man bemöter sina kunder. Jag tycker att man fullkomligt idiotförklarar kunden med denna policy, typ skyll dig själv om saken du köpt inte passar.
Jag själv funderar på hur det är ställt med ekonomin i en affär som agerar på detta sätt.
Kanske är tillgodokvittot värdelöst nästa gång vi besöker butiken, om det nu överhuvudtaget blir ett återbesök.
Stefan Andersson
[Ändrat av Stiffmeistern 2006-12-27 kl 19:52]