Klättringskurs

Hejsanhej

söker efter en 5-7 dagar lång kurs för nybörjare/medel klättrare. Har tittat lite på UCPA och Lofoten, men undrar om det finns nån kurs som ligger lite närmare Sverige?
Någon som har något ställe att rekommendera?

/Louise

En del arrangörar har kurser i Nissedal i södra Norge. Det är inte sverige, men klart närmare än Lofoten för större delen av befolkningen.

Varför leta kurser utomlands?! Finns ju väldigt bra utomhus-kurser här i Sverige! I alla fall här i Bohuslän där jag bor! :cool:

//Gustav

Frågan gällde kurser på 5-7 dagar. Det är inte ofta som man hittar såna i sverige, undantag keb-kursen som dock inte är nån nybörjarkurs.

teoek; sa:
Frågan gällde kurser på 5-7 dagar. Det är inte ofta som man hittar såna i sverige, undantag keb-kursen som dock inte är nån nybörjarkurs.

Det finns nybörjarkurser och fortsättningskurser och då blir det totalt kurs på 5 dagar.

ska åka till chamonix i slutet av juli för en veckas nybörjar kurs hade tänkt o ta bilen dit så det vore bara att hänga med

Du kan alltid lägga ihop några olika kurser så att du får ett innehåll på 5-7 dagar som passar dig. Först en fortsättningskur (du skriver att du är medelgod, så jag antar att nybörjarkursen är överflödig), därefter en kurs i kamraträddning och sedan något annat, kanske isklättring, firningstekniker eller aidklättring? Kolla in http://www.klatterskolan.se , de har mycket erfarna instruktörer som finns på flera ställen i landet (vi vet ju inte var du bor).

stefan82; sa:
ska åka till chamonix i slutet av juli för en veckas nybörjar kurs hade tänkt o ta bilen dit så det vore bara att hänga med

Chamonix lät intressant =) Kan du inte maila mig och berätta mer om det hela? louise_q_@hotmail.com

Tack för alla andra svar! Har mycket att kolla upp nu...
/Louise

Virrhönan; sa:
stefan82; sa:

Chamonix lät intressant =) Kan du inte maila mig och berätta mer om det hela? louise_q_@hotmail.com

Tack för alla andra svar! Har mycket att kolla upp nu...
/Louise

Är oxå mycket intresserad av någon kurs, gärna med alpin inriktining. chamonix låter ju inte dumt :).

Är mycket nyfiken på vad det är för kurs? Grymt sugen på att hänga på!

Mvh,
filip

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg