Hej, jag har en fråga som jag tror ni kan svara bäst på. jag kommer att göra lumpen i Boden (rycker in 20januari03) under vinterhalvåret och sen åker jag ned till Östersund till ATS i några månader, räknar med hela sommarhalvåret i alla fall, och sen bär det upp till boden igen under hösten och vintern. min fråga är då till er; Vart kan man klättra i dessa områden och är det några fler som klättrar där som man kanske kunde få följa med?
Jag är ganska grön, började klättra i slutet av förra året och varit inne hela vintern o övat. Ska lära mig leda nu i sommar tror jag om jag får råd och mod. men i vilket fall som helst. Jag vill inte sluta klättra i 15månader bara för att jag rycker in i lumpen utan är väldigt intresserad att följa med andra ut på bergen.
Klättrar annars på hemmaberget Mörkberget och älskar det där det finns väldigt stor variation av leder och längder.
Väldigt tacksam för svar//EMiL
Jag är ganska grön, började klättra i slutet av förra året och varit inne hela vintern o övat. Ska lära mig leda nu i sommar tror jag om jag får råd och mod. men i vilket fall som helst. Jag vill inte sluta klättra i 15månader bara för att jag rycker in i lumpen utan är väldigt intresserad att följa med andra ut på bergen.
Klättrar annars på hemmaberget Mörkberget och älskar det där det finns väldigt stor variation av leder och längder.
Väldigt tacksam för svar//EMiL