Klättersäck

Hej!!

Går i funderingar på att köpa en klättersäck...

Jag har hittat två som jag tycker är intressanta.

Haglöfs Viktor V 50 och den som heter 60/70...

Är 60/70 lite väl stor??

Är det bästa alternativet en V 50 och sedan köpa till sidofack...
Eller?

Ryggsäcken ska fungera bra till klättring, skidåkning, turskidåkning och lite lättare vandring.

/Gustaf

Frågan redan ställd!

Jag ställde precis samma fråga för inte så länge sedan! Kolla lite längre ner bland artiklarna. Det slutade med att jag köpte en Klättermusen Gugner 50. Jag har inte använt den så mycket ännu men är väldigt nöjd hittills. Det finns nog fler trådar i tex. Transportera-forumet.

jag ställde mig den frågan jag med för nån vecka sedan. och fick en massa tipps. de flästa tyckte jag skulle köpa arcteryx men det slutade med att jag köpte en lundhags travers 40l den räcker helt klart till en hel helg i skogen eller på klippan o den e mycket billigare, 800 pix men de e svårt att få tag i den ewftersom den har gått ur sortimentet//lasse

norröna!

jag har en norröna trolltind (60+ liter) som är tänkt att fungera till klättring, skidåkning mm. Den sitter jätteskönt och är riktigt smidig. Det finns sidfickor som tillbehör, om man tycker att 60 liter inte räcker till. Den kostar ju en ganska rejäl slant, men å andra sidan kan man ju ha den till det mesta. Dessutom tål den nog oförskämt mycket stryk.

//johan.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg