Jag har en begad Mjölner 80 liter, skulle tro att den är 7-10 år gammal version, så jag vet inte om mina åsikter är relevanta för ditt köp. Du ska köpa en ny?
Men ändå, lite allmänt:
- Bered dig på att försvara ditt Klättermusen-köp oavsett modell, det är 1/0 om man gillar dem eller inte så det blir ofta diskussioner om utseende, materialval och funktioner. (Inte så viktig synpunkt, kanske.)
- Säcken ser lite kufisk ut men när den är rätt packad, och på ryggen, är bärkomforten mycket bra. (De som skrattat åt att den ser mysko ut brukar bli förvånade, revansch!!!)
- Jag gillar rena säckar, utan en massa fack och finesser utanpå, men kunde kanske önska något smart blixtlåsförsett säkerhetsfack för plånbok/nycklar etc. På min säck är det ett blixtlåsfack på toppen, men beroende på hur mycket som packats i så rullas även detta fack ihop mer eller mindre och kan vara svårt att komma åt.
- Rullöppning är smidigt.
Saker som jag surar över:
- Säckarna är nog mer slitstarka än kläderna. Jag har haft 2 Grim-jackor, de är utan konkurrens de friluftsprylar som gjort mig mest besviken per krona. Högt pris, men kvaliteten har inte matchat.
- KM är extremt svåra att diskutera med när man inte är nöjd med produkterna, tycker jag. Spara kvittot, och all ev korrespondens med dem, om du har någon typ av reklamation-/garantifråga.