Har googlat och inte hittat någon jämförelse mellan dessa två ryggsäckar. Jag sitter och funderar över vilka skillnader som existerar mellan dessa ryggsäckar. Jag ser att båda ryggsäckarna har sina uppenbara pros and cons och dessa skiljer sig åt beroende på situation.
Det jag mer specifikt är ute efter är väl:
Sedan om ni vill kan ni som har kunskap gärna dela med er av era egna erfarenheter och hur ni upplever ryggsäckarna!
För mig värkar båda ryggsäckarna vara ett bra alternativ! Dock värkar det som att Arvaker är lite vassare på grund av pris och att man kan få 75L storlek med de extra fickorna som finns.
Det jag mer specifikt är ute efter är väl:
- Bärsystemet
- Material
- Storlek - Gör de extra 15L stor skillnad? man kan tex köpa till extra fickor till Arvaker. På båda ryggsäckarna värkar det som att du kan spänna fast tältet i toppen på säcken. Dock ser det ut som att Mjölner 2.0 har längre ram som förbättrar fasthållningen av tältet?
- Vikt - Är det värt de extra grammen för att få 15l extra?
- Pris - Vad är det som kostar ca 2000kr mer på Mjölner 2.0 ryggan?
Sedan om ni vill kan ni som har kunskap gärna dela med er av era egna erfarenheter och hur ni upplever ryggsäckarna!
För mig värkar båda ryggsäckarna vara ett bra alternativ! Dock värkar det som att Arvaker är lite vassare på grund av pris och att man kan få 75L storlek med de extra fickorna som finns.