Tack för svaret.
Prismässigt ligger Liv och Hild inte mil ifrån varandra så priset bortser jag lite ifrån så länge, jag har haft en Snugpak Sleeka Elite tidigare men nu vill jag komma ned i vikt något och ville därför gärna ha dun. Men ffa vill jag ha något snäppet varmare. Nu när jag fick syn på Hild så kändes den intressant. Bättre möjligheter för ventilation uppskattar jag alltid med hel dragkedja.
Jackan jag letar efter är ffa för pauser under vandring med temp ca 0 gradigt i vindstilla, under kommer jag att bära underställ, tunnare fleece, "värmejackan jag letar efter" och ytterst mitt skalplagg som är relativt rymligt. Vill helst ha ev dunjacka under, så svaret hur tålig den bör vara blir: Hyffsat men är inte tänkt att ha ytterst och tas förmodligen av vid fysiskt arbete. Jag är inte i behov av någon super-duper mullig jacka ned till -40 grader. Runt de 10-15 minus bör den kunna fungera i, tillsammans med underställ, handskar, mössa osv.
Så att den tar liten plats (får plats under min skaljacka), väger lätt (runt eller mindre än 500g) och är varm blir nog det primära jag letar efter.
Både Liv och Hild känns spontant som ungefär det jag behöver. = )