• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klätterkompis!

Söker klättersällskap på nybörjarnivå. Jag har gått en klippklättringskurs och klättrat då och då när andan fallit på ute och inne..vilket innebär att jag fortfarande klättrar svårighetsgrad 4-5..:)
Bor i Stockholm och vill klättra en gång i veckan och enstaka helger, gärna på Karbin!

Kamikaze ..låter lite oroväckande

Hej Annica !

Jag heter Patrik och har klättrat lite grann förut.
en klätterkurs ute, nybörjarkurs på klätterverket , samt klättrat ett antal gånger med kompisar, klätterkamrater.
Men det var länge sen , typ tre år sen och sen dess ingenting.
Skulle vara kul med en klätterkompis som klättrar mer för njutningen och utecklingen som den kommer i sin takt än någon som är väldigt tävlingsinriktad.
Har väl varit sån själv , men vill numera göra saker och förstå att man inte blir bra på en dag typ.
Hör gärna av dig om du tror att jag kan var en lämplig klätterpolare. :)
Jag är fysisk och saknar vändandet vridandet , problemlösningarna. Är i hyfsad form men har bara tränat yoga de senaste åren.
Hälsningar Patrik

Klippa?!

Tjena!

Niklas heter jag. Är en skåning på 27 år som varit vilse i Stockholm sedan några år tillbaka! Bor i Sollentuna där jag jobbar som polis. Trivs med mig själv och mitt liv i största allmänhet. Upplevs av de flesta som trevlig och spontan, lätt för att umgås med olika människor. Ägnar min fritid åt så mycket friluftsliv jag hinner (önskar dock att jag hunnit mer...). Gillar förutom att klättra även att paddla kajak (havs & fors), fjällvandra sommar som vinter, långfärdsskridsko, dyka, hoppa fallskärm etc. etc.

Har klättrat i ca 5 år nu. Inne och ute, is och klippa. Ska gå klätterförbundets alpinkurs i sommar och behöver fler replagskamrater för att hinna träna tillräckligt. Flera av dem har tyvärr flyttat, bildat familj etc. så det börjar bli tunt i andra änden av repet :-(
Jag leder klippa i registret strax under grad 6. Klättrar mest för naturupplevelsen, jagar inte grader men pressar gärna gränserna emellanåt. Sportklättrar och bouldrar sällan men borde nog ägna mer tid åt det. Leder mer än gärna både på is och klippa. Inte alltid så fort men mestadels på ett säkert och stabilt vis när berget tillåter. Söker en replagskamrat som har lust att klättra framförallt utomhus nu när våren gör sig påmind. Du behöver inte vara jätteduktig eller kunna leda. Jag delar gärna med mig av min lilla erfarenhet eller tar del av din (det är ju så man blir bättre!). Det är bra om du inte är nybörjare men huvudsaken är att vi funkar som replag. Jag arbetar skift och är ofta ledig mitt i veckorna. Om du är det också är det naturligtvis bra.

Hör av dig om du har lust att klättra med mig.

Ha det fint!/
Niklas Tuvesson

hallå!

Hej !

Fick ett meddelande om att du svarat på mitt inlägg.
Eller var det Annicas ?
skulle vara kul att klättra som sagt om det var mig du menade.

jag är som sagt rätt mycket nere på nubörjarnivå nu efter att inte ha klättrat på flera år och jag hade inte kommit så långt då heller.
men däremot har jag intresse och motivation och skulle gärna komma igång seriöst och sen fortsätta på den linjen.
så om du har nytta av mig , jag är seriös och det jag ger mig in på vill jag lära mig riktigt bra och jobba på även när det går tungt , så tror jag det skulle funka bra.
har bara klättrat ute en gång men det var en fantastisk naturupplevelse som jag tids nog gärna skulle vilja uppleva igen.
bouldring och sånt har jag aldrig gjort , det är nog för avancerat , då måste du vara en god klättrare med några års grunderfarenhet.

Jag är lite osäker på om det verkligen var mitt inlägg du svarade på därför har jag dröjt med svaret , men är det så så blir jag glad för jag skulle som sgat gärna komma igång igen.
fysiskt sätt så håller jag mig i trim så det ska inte vara något problem.
du kan nå mig på mejladressen : patrik1974@hotmail.com
till att börja med.
välkommen att höra av dig.
Hälsningar Patrik

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lestranger Klätterkompis i Lund Klätterkompis 0
HSvensson Klätterkompis Stockholm sökes Klätterkompis 0
isaktamio Klätterkompis Aconcagua Klätterkompis 1
KattaKai Bilda replag, Tarfala 22-30 augusti Klätterkompis 0
AnnaHanna Klätterkompis sökes i Uddevalla med omnejd Klätterkompis 0
Stamborg Via Ferrata-kompis i Österrike 16 juli-5 augusti Klätterkompis 1
staafie Klätterkompis Västerås Klättercentret Klätterkompis 2
packåsna Klätterkompis alpint runt Keb i september Klätterkompis 0
ShervinS Klätterkompis i stockholm Klätterkompis 4
Haddouken Klätterkompis Göteborg Klätterdomen Klätterkompis 1
vandrafjäll Klätterkompis för klippklättring runt Uppsala trakten Klätterkompis 0
Valpish Klätterkompis Örebro. Klätterkompis 0
Armas Nyinflyttad söker klätterkompis(ar) för bouldering KC Telefonplan Klätterkompis 2
mattiasb1 Klätterkompis i närheten av Nyköping, Klätterkompis 1
7krokodiler Klätterkompis Göteborg Klätterkompis 0
Travel Klätterkompis Akalla Klätterkompis 0
Anders1984 Klätterkompis Telefonplan/karbin Klätterkompis 0
finken Klätterkompis GBG Klätterkompis 0
Maxion Klätterkompis Kebnekaise Påsken + veckan efter? Klätterkompis 0
Skogsdjur klätterkompis gbg/troll/bohus Klätterkompis 0
Carlberger Klätterkompis Telefonplan/Karbin Stockholm Klätterkompis 0
Toxiclimbr Klätterkompis sökes Klätterkompis 0
bagmol Klätterkompis - Klätterlabbet (Gbg) kvällar. Klätterkompis 0
ninastrom Klätterkompis för multi pitch Klätterkompis 1
Friluff Klätterkompis sökes Klätterkompis 0
lenalist Klätterkompis i Umeå Klätterkompis 0
lumalon Klätterkompis sökes i Stockholm Klätterkompis 1
EmmaF Klätterkompis i Göteborg sökes Klätterkompis 3
sara_gustafsson Nybörjare söker klätterkompis i Nacka på Klätterverket Klätterkompis 2
ostlundemma Klätterkompis i Västerås Klätterkompis 0
ChristianB Söker klätterkompis på Kalymnos hela maj månad Klätterkompis 0
Isgren Klätterkompis i Göteborgsområdet Klätterkompis 3
OrreGBG Klätterkompis i Göteborg sökes Klätterkompis 0
DanielSolna Klätterkompis i Solna klättercentret sökes Klätterkompis 2
Speedos Klätterkompis Solna vardagarskvällar ganska sent Klätterkompis 0
ChristianB Klätterkompis sökes för Brasilien 10-20 december! Klätterkompis 0
MountainMama Klätterkompis i Malmö!/Climbingbuddy in Malmö! Klätterkompis 0
m6fd9 Nybörjare Solna klätterkompis sökes Klätterkompis 1
KarinAx Klätterkompis Mora Dalarna Klätterkompis 0
ccissii Klätterkompis i Uppsala sökes Klätterkompis 0
Denmatgladealpinisten Klätterkompis i bohuslän sökes Klätterkompis 1
carlk Klätterkompis 2015 Klätterkompis 1
DanielSolna Klätterkompis i Solna klättercentret sökes Klätterkompis 0
lynne99 nybörjare söker klätterkompis! Klätterkompis 0
lynne99 Söker klätterkompis Klätterkompis 0
ToveLindstrm Klätterkompis till klätterlabbet Gbg Klätterkompis 0
trod Klätterkompis Kathmandu April-Maj 2015 Klätterkompis 0
cyklolog klätterkompis Solna Klätterkompis 3
jwilco Söker Is klättring och Alpin klätterkompis Klätterkompis 0
aoe Klätterlabbet göteborg klätterkompis Klätterkompis 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg