Klättergrepp

Klättra omkring i lägenheten!
Sitter och funderar på att tillverka egna klättergrepp har hört att man kan använda blästersand och epoxy. Undrar om det är ngn som har erfarenhet av detta.

Melker

Guest

Gäst
Fel forum?

Blästersand och epoxi låter väl bra. Gör ett test och meddela alla klättringsintresserade på klättringsforumet(!!) resultatet.

Fortfarande Ungkarl??

Det går säkert bra att blanda blästersand och epoxi , epoxi används väldigt ofta som fogmassa för att laga betong och till annat med för den delen.

Jag skulle också prova att blanda med lite filler för att få en mer lättbearbetad massa. Tror säkert det går bra med vilken sand som helst.

här en länk till Epotex som säljer epoxi

http://www.epotex.se/

Hasse

Nätet

Jag vet att det finns hemsidor på nätet med den information du söker och mer. Vissa sidor innhåller instruktioner för att bygga en hel klättervägg hemma i garaget, eller liknande, mycket intressant (om man har ett garage dvs). Tyvärr har jag inte tillgång till mina länkar på hemdatorn, men när jag får det kan jag meddela en här. Sök själv kankse.

Vi har också nyttjat hemmagjutna grepp i viss omfattning i vår klätterklubb CRUX i Lund. Man kan få ganska bra grepp till en relativt låg kostnad (om man inte räknar in arbetskostnader). Underskatta inte heller möjligheten att göra vissa grepp i trämaterial, beroende på vilken form de skall ha. Trä är billigt, mycket lättbearbetat och hållbart. Det har dock en liten annan struktur än stenmaterialen, men det kanske går att fixa med epoxi och sand.

Jag återkommer när jag fått tag i mina länkar. Lycka till./

Micke

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg