Klätterbrallor

Hej!
Jag vill ha ett par långa shorts att ha på klättergymmet. De får gärna ta slut alldeles ovanför knäna, alternativt lite längre. De ska vara sköna att ha under klätterselen och inte så varma. Gärna slitstarka så man vågar ha dem vid klippklättring när det blir dags igen.

De får gärna finnas i butik (i Sthlm) så man kan känna på dem.

Vad kan ni rekommendera?
/Danne
 
Allt annat än Prana är FEL. 600 kr är som hittat och det visar tydligt för de andra klättrarna att du är helt rätt, Mammuth kan eventuellt godkännas vid tradklättring. Absolut inget lågprisalternativ från Intersport eller HM är tillåtet.

Dock kom ihåg att bouldermössan är det viktigaste plagget.
 
qwert; sa:
Allt annat än Prana är FEL. 600 kr är som hittat och det visar tydligt för de andra klättrarna att du är helt rätt, Mammuth kan eventuellt godkännas vid tradklättring. Absolut inget lågprisalternativ från Intersport eller HM är tillåtet.

Dock kom ihåg att bouldermössan är det viktigaste plagget.


Körde tidigare i ett par vanliga Nike shorts men dessa satt inte helt skönt tillsammans med selen och hade en tendens till att hasa upp också. Letade länge efter ett lågpris alternativ på HM och Intersport mm men hittade inget riktigt bra. Fick sedan tag i ett par Prana för halva priset. Är riktigt nöjd med dem och skulle kuna tänka mig köpa nya den dag dessa gjort sitt även om jag inte får tag i dem till annat än ordinarie pris.
 
Rätt?

Själv skulle jag hellre klättra i ett par
kamelhårskalsonger om jag bara visste hur man
klättrade röven av dom som tittade snett på
kläder eller prylar.

Tyvärr kan jag bara välja att ha väldigt rätt
grejor OCH klättra mediokert (knappt),
eller ha intetsägande utrustning och klättra
mediokert.

Faktiskt känns det bättre i ett par bekväma
nonames i det läget...
 
A5

North Face (nya?) boulder kläder A5-series, tycker jag är riktigt grymma. Har ett par shorts, ett par byxor och en t-shirt och allt känns som väldigt bra kvalitet. Shortsen har jag bouldrat i hela sommaren och trivs utmärkt. Köpte dem i danmark, men fanns iallfall i somras på playground sthlm. tror att priset var 400 kr.

//Pontus
 
Nu är den första modellen klar och testad.
Jag bouldrade i Schofield park, Santa Barbara, Kalifornien. Två dagar i förra veckan.
Bilder kommer om ett par dagar (framkallas nu).
 
Pranas långbrallor?

Mezzner; sa:
Ni alla som är lite torsk på Pranabrallor, kolla in
http://www.rei.com/online/store/Sea...0&page_size=16&columns=4&vertical=1&group=1.5

På REI är det tydligen lite Prana-rea och det finns brallor för omkring $20:-.

Någon som testat långbrallorna prAna Stretch Zion Pants? Finns de att prova i Stockholm?

Hur mycket strech är det? Jämförelse med Schoeller Dryskin t ex Mammut Champ Pants eller Klättermusens motsvarande Mithril som tidigare var Schoeller men nu är något snarlikt?

Thure