Största problemet att inte bli svettig. När du nu ska cykla så långt som 20 km får jag bara hoppas att du inte svettas alltför lätt.
Jag skulle inte gärna utsätta mig för att bli fuktig i minusgrader med 10 km kvar att cykla - det gäller att hitta rätta avvägningen mellan klädsel och "ta-i-grad". Jag cyklar oftast kring 10 km och då kan det bli så att jag tar av jackan när jag blivit varm efter någon km. Då blir det desto kallare i stället och jag får cykla på ordentligt. Ofta brukar jag sedan kunna ta det lite lugnare i slutet och då åker jackan på igen... Alternativet att cykla ordentligt lugnt hela vägen finns förstås också - om jag är ute i tid!
Min cykelklädsel är densamma som min vardagsklädsel, dvs "vanliga bomullskläder", typ Dockers-jeans och T-shirt, bomullströja, skaljacka/tunnare regnjacka. Underställ under byxorna behöver jag först när temperaturen går en bit under minus tio - och då riskerar jag ändå att bli för varm... Men som sagt, jag cyklar inte 20 km.
Slutligen ett konkret svar på din fråga om vad som ska prioriteras. Gissningsvis har du redan handskar och övriga kläder som håller dig varm i kyla, däremot har du nog inte skoöverdrag - det ska du prioritera!
För övrigt cyklar jag aldrig någonstans utan att jag har med regnställ, vattenskyddande skoöverdrag och regntumvantar.