Kläder

Detta är inte precis rätt forum men det var det närmsta jag kunde hitta.
Jag cyklar till min arbetsplats året i stadsmiljö. Problemet är att jag aldrig lyckats hitta riktigt bra kläder för vintern. Jag blir väldigt lätt svettig (framförallt om jag har ryggsäck- det är hopplöst) och det är inte så kul att komma fram och se ut som man sprungit ett par mil.
Har ni några tips på bra kläder som ger en lagom temperatur och som kanske kan motverka svettningen?


en annan grej som inte alls har med detta att göra;
Borde inte politikerna sätta en mycket låg moms på cyklar och inlines och allt sånt som får folk att röra sig? Det är ju bara fördelar med att folk cyklar i samhällets synpunkt; Det är jättebra ur hälsosynpunkt samt ur miljösynpunkt. negativt kan väl vara att samhället förlorar pengar ifrån bensinmomsen... värt att tänka på..
 
Att cykla utan att svettas är inte lätt!
Och du har ingen dusch på jobbet?
Jag cyklar 8 km till jobbet, det slutar med en rejäl lång uppförsbacke så det enda sättet att inte svettas är att gå upp. Duschar måste jag göra!
Tips: Hitta en ryggsäck med bästa ventilation mellan ryggen och säcken. Nät eller liknande så att ryggsäcken ligger tät mot ryggen.
Och vilka kläder har du på dig? Samma som du ska jobba med? Prova med kläder utan bomull, ta något från tex Craft lager 1.
Vanliga problemet är att man tar på sig för mycket kläder eftersom man inte är uppvärmd innan man ska cykla iväg.
 

Liknande trådar