Kläder på Tradera

Har kikat runt lite tradera och det finns väldigt mycket haglöfs bla, nytt utan kvitto, hyffsat billigt (men inte alltid). Någon som vet om haglöfs har fått någon lastbil kapad eller liknande:)

Asien?

Troligtvis är de flesta kopior från någon marknad i Asien. Kanske inte alla men tittar man vad säljarna i övrigt erbjuder Canada Goose jackor osv. Dessutom har väl Haglöfs ingen 2-1 jacka med i knäppbar fleece... Kanske bra jackor men att köpa dem i tron på att vara riktiga med kvalitetssömar och bra blixlås till dyra pengar är nog ingen bra affär.

/Mattias

Jag köpte en begagnad tekniskt skuren fjärrläven jacka på traderur för 300, klart man kan göra kap, men låter det för bra för att vara sant är det ofta det.

Är ju oftast haglöfsjackor tycker jag. Har mailat haglöfs scand. och frågat om kläderna är deras:)

Membranen, är dom äkta eller också fejk?

Det var som jag trodde. Haglöfs har tittat på bilderna och är 100% säkra på att det är kopior. Dom verkar säljas i asien för 150-200 kr och säljs dussinvis per vecka på tradera för mellan 1000-1500.. Folk verkar nöjda i kommentarerna så de tror säkert fortfarande att de har en haglöfsjacka:)

Det var som jag trodde. Haglöfs har tittat på bilderna och är 100% säkra på att det är kopior. Dom verkar säljas i asien för 150-200 kr och säljs dussinvis per vecka på tradera för mellan 1000-1500.. Folk verkar nöjda i kommentarerna så de tror säkert fortfarande att de har en haglöfsjacka:)

Eller så är de nöjda för att jackan uppfyller deras krav - helt oberoende av märke...

Säljarens övriga auktioner

På Tradera brukar jag kolla vad säljaren har för övriga auktioner. Säljer någon en jacka och ger som motivering att de köpte fel storlek kan det ju vara ok. Har någon lite för många jackor av olika storlek kan man ju skriva och fråga. Får man inget svar eller ett svar som inte verkar rimligt kan man ju misstänka ugglor i mossen.

Om jag köper en jack i fel storlek så upptäcker jag det oftast genast. då går jag tillbaka till butiken och lämnar tillbaka jackan, allt är frid och fröjd.
Men ser man på Tradera och Blocket så är det mängder av personer som hellre tar en stor ekonomisk förlust än masar sig till butiken igen.
Hmm, skulle inte tro det.

Det är trist att det blivit sådan bazarkulur på nätet och att det finns folk som faktiskt är så lättlurade.
Tradera och blocket struntar väl i det, det genererar ju bra intäkter.

Haglöfs gillade inte tilltaget utan ska göra en polisanmälan. Tradera säger samma sak i ett mail.. Sen är det en sak att säga det och en sak att göra det.

Personerna gör en bra vint varje månad på att krängs tiotals jacjor. Många går ut samma dag.

Tradera har hittills inte gjort ett skvatt när jag allt som oftast påpekat att de knivar som diverse lurendrejare säljer är fejk och inte ens värda fraktavgiften.

Det är en alldeles för god affär för Tradera för att avstå från den här typen av transaktioner, tyvärr.

~Paul~

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Silver Fang Tips på kläder och utrustning för dagsvandring och fiske Utrustning allmänt 0
Munks Tunna vs tjocka kläder i kall sovsäck? Utrustning allmänt 100
Smogz Impregnering till polycotton kläder Utrustning allmänt 7
stitches Tillverkare av kläder och utrustning inom Sverige/EU Utrustning allmänt 38
Tstevg11 Torka kläder under vandring Utrustning allmänt 5
avslutatmedlemskap160620 Torka kläder när det regnar dag efter dag Utrustning allmänt 31
Millow Kläder för alpinistkurs i Alperna Utrustning allmänt 0
Skogsakuten Nytt tvättmedel för 'NN-tex' kläder? Utrustning allmänt 0
seobserver Tokigheter med kläder vi ser och läser Utrustning allmänt 25
paugusts Vävda namnlappar till kläder, ryggsäck osv? Utrustning allmänt 11
Brundin Fråga om kläder Utrustning allmänt 15
Skipper_ Var säljer de gmla goa M59 kläder nuförtiden? Utrustning allmänt 1
spajk Missbruk av kläder Utrustning allmänt 1
SFB Köpa kläder från USA?? Ge mig tips Utrustning allmänt 9
annsun Rökluktande kläder Utrustning allmänt 8
leffe Köpa kläder i Frankrike Utrustning allmänt 3
Vickanvickan Hållbara/Långlivade märken på skaljackor Utrustning allmänt 8
MarBe Hur packa sovsäck på effektivast sätt? Utrustning allmänt 15
PsychoDave Smörja torra remmar på ryggsäck Utrustning allmänt 11
stefan.svard Vikt på gasoltub Utrustning allmänt 9
arktos Ryggsäck för en dag i skogen/på fjället Utrustning allmänt 15
Totteman Livslängd på friluftsprylar kontra prislapp Utrustning allmänt 42
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Storlek på förvaringspåsar Utrustning allmänt 15
turtle Hem på ryggen Utrustning allmänt 30
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Fickkniv på resa Utrustning allmänt 60
hsp Höst rea på div 2-handsidor Utrustning allmänt 0
Lindis7911 Batterier till england på flyg Utrustning allmänt 8
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5
AgTheUnique Hjälp att justera storlek på en Haglöfs vandringsryggsäck Utrustning allmänt 1
turtle Vinter underquilt till hängmatta på sommaren? Utrustning allmänt 5
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
Kimkim Snabb mobil/batterifråga till tekniknördarna på utsidan Utrustning allmänt 23
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
Jazzy Hultafors på Jula. Utrustning allmänt 14
brigitte stormkök på Island? Utrustning allmänt 3
DoktorGlas Hur gör man med ändarna på paracord? Utrustning allmänt 31
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
igs Kåda på tältet Utrustning allmänt 2
deriks Trampa på tältpinnar Utrustning allmänt 16
Fjorr Limma sula på Vibram Five Fingers Utrustning allmänt 1
Brune Kastvikt på en kikare? Utrustning allmänt 13
Bobo E Märke eller modell på denna pulka Utrustning allmänt 2
Johan123 Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber Utrustning allmänt 20

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg