Hur varma kläder behöver man egentligen på Mont Blanc. Nästan alla sidor jag läser på så skriver de "skaljacka"... jaha, det ordet säger absolut ingenting! Varit runt i ett dussin butiker och kollat på skaljackor och vissa är rejält fodrade medan andra är ett par millimeter tunna.
Just nu har jag:
ProTouch funktions t-shirt
Underställ (Förnärvarande McKinley Exodus men kanske uppdateras till ett av ull istället)
Tröja i Polartec® Classic 100 Micro från Marmot
Softshell-jacka
(Totalt 4 lager)
Så hur tjock skaljacka behöver man? Sett bilder från Gouter Hut där folk promenerar runt i kortärmat liksom.
Eftersom fodrade skaljackor verkar vara så satans jäkla dyra (3500kr och uppåt de jag kollat på) så funderar jag på att istället köpa en dunjacka 700+ och sedan köra regnställ utanpå om det skulle blåsa för jävligt. Tror ni som varit uppe på toppen att det skulle räcka?
Just nu har jag:
ProTouch funktions t-shirt
Underställ (Förnärvarande McKinley Exodus men kanske uppdateras till ett av ull istället)
Tröja i Polartec® Classic 100 Micro från Marmot
Softshell-jacka
(Totalt 4 lager)
Så hur tjock skaljacka behöver man? Sett bilder från Gouter Hut där folk promenerar runt i kortärmat liksom.
Eftersom fodrade skaljackor verkar vara så satans jäkla dyra (3500kr och uppåt de jag kollat på) så funderar jag på att istället köpa en dunjacka 700+ och sedan köra regnställ utanpå om det skulle blåsa för jävligt. Tror ni som varit uppe på toppen att det skulle räcka?