Ska åka till Borneo i slutet av januari(charter).Men har aldrig varit i sådana trakter förut,så nu undrar jag lite över vad man ska ha för kläder.I och med att vi bor på hotell så blir det bara dagsturer i jungeln.
Har tittat på byxor från fjällräven(kommer ej ihåg modell) som var gjorda i något tunt och väldigt skönt matrial och kunde göras om till shorts,men de kostade ca.1200kr.Och jag tycker det är lite dyrt att lägga så mycket på något som man kanske bara ska anv. i två veckor.Förmodligen kommer jag att göra fler turer i framtiden och de är säkert bra att ha även här hemma,men tyckte ändå de var lite dyrt.Har ni några tips på billigare?
Bör man ha kängor eller räcker det med "hiking-skor"?
Ska man ta med regnkläder?
Som sagt var,jag behöver lite vägledning.
/Tomas
Har tittat på byxor från fjällräven(kommer ej ihåg modell) som var gjorda i något tunt och väldigt skönt matrial och kunde göras om till shorts,men de kostade ca.1200kr.Och jag tycker det är lite dyrt att lägga så mycket på något som man kanske bara ska anv. i två veckor.Förmodligen kommer jag att göra fler turer i framtiden och de är säkert bra att ha även här hemma,men tyckte ändå de var lite dyrt.Har ni några tips på billigare?
Bör man ha kängor eller räcker det med "hiking-skor"?
Ska man ta med regnkläder?
Som sagt var,jag behöver lite vägledning.
/Tomas