Har nyligen fått en efterlängtad Tentipi Safir 9 bp i present. Slog naturligtvis direkt upp den på tomten. Tipin fick stå uppe i två dygn. När jag skulle ta ner den i eftermiddags så upptäcker jag att det har bildats massor av små fläckar på tyget. Fläckarna känns lite kladdiga, inte som kåda utan mindre kladdigt. På tomten står en stor ek som troligen rymmer en hel del små gröna löss. Kan detta ha något samband?
Testade att gnida bort fläckarna med lite ljummet vatten, fungerade inte.
Jag packade iaf ihop kåtan. När jag rullade ihop den så märker jag att hela duken, som under ihoppackningen har legat på gräset under eken, nu har fått en småkladdig beläggning.
Kladdet som jag fick på händerna verkade dunsta bort efter en stund utan tvättning.
Ska jag överhuvudtaget bry mig om det här, och isf har någon tips på vad jag kan göra?
Någon som känner igen problemet och har tips?
/Kristian
Testade att gnida bort fläckarna med lite ljummet vatten, fungerade inte.
Jag packade iaf ihop kåtan. När jag rullade ihop den så märker jag att hela duken, som under ihoppackningen har legat på gräset under eken, nu har fått en småkladdig beläggning.
Kladdet som jag fick på händerna verkade dunsta bort efter en stund utan tvättning.
Ska jag överhuvudtaget bry mig om det här, och isf har någon tips på vad jag kan göra?
Någon som känner igen problemet och har tips?
/Kristian