Kjelesett i rustfritt stål/ kontra "teflon" ?

Fikk til jul i år Primus omnifuel samt primus litech stekepanne og kjelesett!

kjele/steke settet Ekstremt skal være en veldig lett stekepanne produsert i hardadonisert aluminium med ”nonstick”- belegg innvendig (dvs det jeg kaller teflon belleg)

Har selv litt dårlig erfaring med kjelesett/stekepanne med ulike slag "teflon belegg", da disse ved bruk og pakking (stabling i hverandre) lett blir ripet opp og ødelagt i teflonbelleget. Man kan og bør selvfølgelig bruke kun tre eller plast til røring og kokkelering i slike kjeler, men kjeleklype vil lett ødelegge i øvre kant, og det blir lett ripet opp ytterligere under sammenpakkingen etc. Nå har jeg til nå brukt trangia stormkjøkken, her er jo ikke varmen så sterk og ståljkelesett fungerer ok.

Hvordan er det så med primus omnifuel som jeg nå skal bruke, vil kjelesett med teflonbelleg være å annbefale?
Når/hvis de blir ripet opp, frigjøres ikke så stoffer/partikler som kan være skadelige. Hva er deres erfaringer med teflonkjelesett kontra rustfritt stål? (vurderer å bytte)

f.eks i:

PRIMUS Super Gourmet Sett
Praktisk kokekarsett i rustfritt stål med
to innvendig graderte kasseroller på
henholdsvis 1,7 og 2,1 liter, separat håndtak
samt stekepanne med sammenleggbart
håndtak. Leveres i praktisk
nylonpose.
Mål: Ø 217 x 109 mm
Vekt: 889 g

En annen ting er dette med vekt?
Primus Litech Panne veier forøvrig Vekt: 268 g, og Primus Litech kjesettet; to kjeler Mål: 1,7 liter: Ø 170 x 75 mm
2,1 liter: Ø 180 x 95 mm
Vekt: 555 g

Annet som kan anbefales vektmessig?

Anbefalinger/erfaringer/tips/meninger tas imot med stor takk!?

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg