Fick mig tillsänt ett litet häfte av Lars Thulin som heter "LÅNGFÄRD PÅ IS - Kirurgiska och medicinska aspekter". På sista sidan finns att läsa om "Ledarens praktiska och mentala utrustning", där saker som mobiltelefon, elastisk binda, sårtejp, m.m. finns uppradade. En punkt har fått lite text överstruken med Tippex! Då blir man ju förstås väldigt nyfiken och håller bladet framför en lampa för att kunna läsa igenom.
"- Alvedon brustabletter. Två stycken lösas i varmt vatten för smärtstillning, " står det först, sedan följer det överstrukna: "kombinerat med Brännvin, en slurk som ger avslappning och förbättrar den smärtstillande effekten."
Här skrattade jag ganska gått kan jag meddela! ;-D
"Upplagan är 18.000 exemplar, varav 16.200 exemplar är beställda och levererade." Jösses vad Tippex det skall ha gått åt!!
"- Alvedon brustabletter. Två stycken lösas i varmt vatten för smärtstillning, " står det först, sedan följer det överstrukna: "kombinerat med Brännvin, en slurk som ger avslappning och förbättrar den smärtstillande effekten."
Här skrattade jag ganska gått kan jag meddela! ;-D
"Upplagan är 18.000 exemplar, varav 16.200 exemplar är beställda och levererade." Jösses vad Tippex det skall ha gått åt!!