Kimm AR 25 Superlite

Är det någon osm har testat Kimm ryggsäckarna?? Isf, vad tyckte ni?
Vet ni någonstans runt stockholm som dom kan testas, klämma och känna lite. Jag har sett att dom finns på Litepac men vill inte köpa grisen i säcken....

MVH
Andreas

med anledning av att Karrimor har gått i konkurs kan det vara lite svårt att få tag i säcken numera.

Annars verkar den vara mycket fin trevlig att använda vid ansträngande aktiviteter

ryggsäck

jag har kimm maraton 35 den funkar bra att springa med mycket justerande i början av remmarna,höftbältet blir midje bälte om man inte är kort.den är ganska stor man måste ha lite packning i den som utfyllnad annars hänger och slänger det.

Bra säck!

Har haft en Kimm AR 25 sedan 2002 och är mycket nöjd med den. Använder den så gott som dagligen när jag springer eller cyklar till jobbet. Har även åkt en hel del längdskidor med den.

Fördelar:

+ Sitter bra trots att midjebältet hamnar för högt.
+ Otroligt genomtänkt konstruktion med ett stort fack, topplock med fack, liten nätficka med dragkedja på ovansidan av topplocket, fickor på midjebältet och en nätficka på varje sida.
+ Går att komprimera bra så att saker i den inte skramlar omkring.
+ Lätt.

Nackdelar:

- Tunn stoppning mot ryggen så hårda saker känns tydligt efter en stund.
- Plastlamineringen på insidan släpper runt öppningen.
- Regn tränger snabbt igenom tyget.

/Klas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
slob Arctic KIMM Multisport 1
haskell Årets KIMM i Eastern Lake District (Ullswater) - tips? Multisport 2
litepac Arctic Kimm Multisport 0
Johanna79 Karrimor KIMM 35 Multisport 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg