• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kili-erfarenheter

ja jag funderar på att dra dit. så har du nått tips och trix som du tycker är nödvändigt att jag bör veta före en eventuell bestigning så får du gärna maila. en fråga som jag då har är hur lång tid man behöver ha på sig alltså totalt från sverige toppen och hem och om det går att få bestiga toppen på egen hand utan guider å sånna grejer
hör gärna av dig
till inka_enb@hotmail.com
inka
 
Hej!

Jag funderar på att göra en bestigning till hösten.
Har någon info om arrangör, tip etc. skulle jag bli super glad av att få ta del av den.
mvh
/Martin
m_alfrost@hotmail.com
 
Jag kommer jobba där

Tjoohhej!

Kili-Malin svarar igen. Besteg Kilimanjaro hösten 2000. Kommer flytta till Kenya hösten 2000 för att jobba. Kommer bla guida där nere.

Har skrivit travelreview om Kili och en guide med reseinfo finns snart på TrekM. http://www.trekmountains.com

Hör gärna av er om ni har frågor eller behöver tips. trekmountains@yahoo.se

Ha det bäst

Malin :)
 
kili

Hej !

Du har en fantastisk resa framför dig.
Jag var där i vintras. Spenderade 3 veckor i Tanzania.
Varav 6 dagar användes till vandringen.
Jag anlitade en byrå som heter ZARA. Vilka jag var väldigt nöjd med. (Det tipset fick jag från Malin.)
Det går att boka härifrån. Dom utgår från Moshi. Jag har adressen om du vill ha den.
Jag gick en led som heter Mashame Route. Det var bra för man gick upp och sen ner och upp igen, vilket gjorde att vi anpassade oss väldigt bra till höjden.
Hela trekkingen ink två nätter på underbara Springlands hotell gick på 990 us dollar. Vi gav dessutom mycket tip. Kommer inte ihåg hur mycket men det kan jag ta reda på. Allting fungerade perfekt!!
Jag kan berätta hur mycket som helst, är lite avundsjuk på er som ska ner.
Och det är inte tillåtet att gå själv. Man måste ha guide i parkerna. Men det är ett eftertraktat jobb, även att vara bärare och bra att det finns lite arbetstillfällen. Våra var väldigt glada och positiva...

Jag svarar gärna på mer frågor om du/ni undrar något.

Lycka till med planeringen och trevlig resa.
Anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MartinR Kili-erfarenheter Reskompis 2

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg