Tja! Jag köpte på mig ett gäng av DMM Dragon cams och fick hem dem förra veckan, jag kommer förhoppningsvis skriva en längre recension inom några dar om inte vädret är bra, då kommer jag vara ute och använda dem istället.. Men du får en kort verision här.
Jag har hittils hunnit använda dem ett par dagar, bland annat förra helgen nere vid Tunaberg och har använt alla storlekar förutom deras största som var slut när jag köpte dem. De har samma färger som Black Diamonds C4or och samma expansionsområde vilket jag ser som ett väldigt stort plus, C4orna är ju trots allt den antagligen mest använda kamkilen idag.
Jag stod och valde mellan just C4orna och Dragons men valet föll slutligen på Dragons, till största delen pga deras förlängningsbara slinga, jag förlänger ca 95% av alla kamkilsplaceringar, itne så mycket för att undvika repdrag utan mest för att repet inte ska flytta runt kammen men jag var också lite nyfiken... nya prylar är ju alltid kul att klämma och känna på
Kvaliten är top notch, precis vad man kan förvänta sig av DMM, de är mer färggranna än C4orna, fick bland annat kommentaren, "du har det mest färggranna racket jag nånsin sett".
Hur funkar de då? Jämfört med C4orna skulle jag säga att det är dött lopp, båda är grymt bra, har stort expansionsområde, de ändå som slår dem vad jag vet är Omega Pacifics Link Cam och Trango Mastercam. Den förlängningsbara slingar är super, förlängde en placering med en extra slinga resten räckte den inbyggda slingan till gott och väl. Men däremot så är C4ornas tumslinga riktigt grym den med, den gör att själva tygslingan inte sitter ivägen när man ska dra tillbaka loberna, den ger ett mycket bättre tumgrepp och med handskar på så känns den mycket mycket lättare att hålla i.