• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kenya ht -05

Hallå!

Har länge varit intresserad av att resa till Kenya (för att besöka min brevvän och upptäcka en annan del av världen), men har ingen att resa med och det känns alltför osäkert att resa ensam.
Hade tänkt att flyga till Nairobi, stanna där ett tag och utforska stan, ta nattåget till Mombasa, stanna lite även där, sedan resa längs kusten, Kilifi, Malindi m.m. Det är väl det jag vet att jag vill göra, men safari och mount kenya, savann och inland hade också varit roligt att hinna med, men får se vad reskassan tillåter. Och appropå den kan jag tänka mig att resan kan gå på runt 20-30.000 kronor, beroende på aktiviteter och längd förstårs, men jag hade nog tänkt mig att vara där från ungefär första september till sista november.
Jag är en tjej som fyller nitton i år, men ålder och kön spelar absolut ingen roll så om du är intresserad - hör av dig så snart som möjligt så vi kan träffas, se om det fungerar och i så fall planera i god tid (vaccinationer, visum m.m. tar ju sin tid).

Hör av dig!

tänkte bara berätta till en början att visum kan du nog med all säkerhet få på flygplatsen. 50 USD. Men kolla med ambassaden att det gäller för tre månader.

Sen kan jag också å ena sidan rekommendera att resa dit ensam - du träffar mer folk! Men det är helt enkelt två olika sätt att resa o ditt val! Hade gärna följt med om jag hade mer stålar men dom e slut nu! :)

Uganda, grannlandet i väster, kan varmt rekommenderas också! Likaså allting söderut... i Nairobi kan du bo på Iqbal Hotel om jag minns namnet rätt. billigt, mkt säkert o mkt centralt! har några få foton från Kenya på min hemsida hejhopp.com

var bor din vän i Kenya?

Lycka till! /Peder

glömde säga också att jag spenderade i snitt cirka 10 000 per månad under mina resor, inkl. flygbiljetten fördelad på antalet månader. men då har jag snålat men ändå unnat mig lite safaris o grejer emellanåt! =)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lisen.sthlm Rosa Bussarna Sydafrika - Kenya 11 nov 09 - 8 jan 10 Reskompis 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg