Var menar du nu? Lavinrisk kan det nog bli längs stora delar av västra leden, men nån glaciär finns ej där.
Jag ska erkänna att jag är kass på samtliga namn. Kaffedalen är det enda namnet jag kan placera på vägen upp Men de gånger jag varit där i slutet på sommaren har det legat ordentligt med is och snö just där. Många sätter sig och åker ner i rännan för att slippa den brantaste biten. Att nu kalla det för glaciär kanske är att ta i men du vet säkert vart jag menar
Jag kan tänka mig det. När är det vanligt att man först tar till fots?Nog går det, men då tror jag du tjänar mycket tid på att köra skidor från fjällstationen fram till Kittelbäcken, framförallt om det är mjuk snö.
Ska spana lite på durlings led. Kanske passar mig bättre då. Ser dock jäkligt lång ut! Läste att leden beräknas ta 8 timmar upp vintertid.. Och solen går ju upp runt 6 vid påsk och stannar uppe 14 timmar. Så kanske vore nåt.Var som på väster sida om Kebnekaisemassivet, men Singistugorna eller därikring brukar väl ligga bra till. Om du inte kommer från det hållet (t.ex. kommit från Abisko) eller är ute efter mer tur än bara toppen skulle jag inte rekommendera Durlings.