Hej! Nu behöver jag lite råd och tips inför sommarens fjällvandring. Jag skall leda ett gång (fjällvana) damer på en tur från Katterat ner till Nikkaluokta. Delar av sträckan har jag gått innan men de inledande etapperna är helt nya för mig. Efter förra årets tunga tälttur har jag lovat att det skall bli en stugtur. Är beredd på längrte sträckor men å andra sidan är packningen lättare
Behöver därför lite hjälp/guidning på hur de olika delsträckorna ser ut. Rutten som jag behöver tips på är:
Katterat - Hunddalshytta - Lossihytta -Cáihnavággihytta.
Har förstått att deletapp 1 är lättvandrad på en anläggningsväg, men sen är det svårare att hitta beskrivningar på resten av etapperna. Jag har tidigare varit i Cáihnavággi men kom då från Cunojavrihytta.
Behöver därför lite hjälp/guidning på hur de olika delsträckorna ser ut. Rutten som jag behöver tips på är:
Katterat - Hunddalshytta - Lossihytta -Cáihnavággihytta.
Har förstått att deletapp 1 är lättvandrad på en anläggningsväg, men sen är det svårare att hitta beskrivningar på resten av etapperna. Jag har tidigare varit i Cáihnavággi men kom då från Cunojavrihytta.