Kåtagolv

Gör det själv sitter i huvudet... Så när jag för några dagar sedan besökte det lokala "överskottet" och fick syn på "Skyddsöverdrag till trampolin" för under hundralappen slog jag så klart till! Två drag med en bra kniv för att få plats med elden, silvertape på kanterna av dessa. Kåtagolv klart. Tog ca en kvart och kostade mycket lite... Hälsar Anna

Grattis till din snilleblixt! Det var ju en jättefiffig idé. Visst känner man sig nöjd när man hittar billiga saker som kan användas till annat än de säljs för?

Rökigt ?

Gör det själv sitter i huvudet... Så när jag för några dagar sedan besökte det lokala "överskottet" och fick syn på "Skyddsöverdrag till trampolin" för under hundralappen slog jag så klart till! Två drag med en bra kniv för att få plats med elden, silvertape på kanterna av dessa. Kåtagolv klart. Tog ca en kvart och kostade mycket lite... Hälsar Anna
Hej Anna !
Läser här att du har en kåta som du fixat golv till, jag har en tipi som jag eldar i.
Iden blir röken besvärande om man inte har innerduken uppsatt, har du innerduk ?
peter

Just när elden slocknar

blir det otroligt rökigt! Så jag eldar i en burk med ben som får brinna till "nästan slut" varefter jag lyfter upp den ock ställer den utanför kåtan. Vi har ingen innerduk. Kunde satt upp en i förra kåtan, men den fick min bror. Den nuvarande skulle nog bli trång med dubbla dukar, men burkeldning fungerar faktiskt bra... Anna

Med en eldspis är det lättare att elda utan att det ryker igen, och all ved brinner upp utan rykchock:

964ed1c066284a78fcce4ae5a18b208e.jpg

Raskesven

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg