Du ser väl att det snöar rejält. Efter 2 "spadtag" har det snöat igen just på det ställe han skottar...
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kassera plastspaden!
- Trådstartare Vandrare
- Start datum
avslutad210712
Gäst
olarantala; sa:Du ser väl att det snöar rejält. Efter 2 "spadtag" har det snöat igen just på det ställe han skottar...
*ASG*
Puder
Oj voj, en spade som klarar pudersnö... I snön på bilden kunde man ju lika gärna haft en kastrull, stjärtlapp, kajakpaddel eller vad man nu hittar. Undrar om man ens kan bygga ett hopp med den. Jag hoppas att slippa se den "spaden" på någon av mina turkamraters ryggor.
öringen; sa:Finns i aluminium också
[Ändrat av öringen 2006-03-30 kl 13:44]
Oj voj, en spade som klarar pudersnö... I snön på bilden kunde man ju lika gärna haft en kastrull, stjärtlapp, kajakpaddel eller vad man nu hittar. Undrar om man ens kan bygga ett hopp med den. Jag hoppas att slippa se den "spaden" på någon av mina turkamraters ryggor.
Men kolla här, vem kan vara utan denna funktion?
Stel figur
Det är kanske en såndär frysen kantfigur vid spåret till nån fin bergstopp?
Själv har jag en Glock spade i ryggsäcken eller en Wedevåg utanpå. Rejäla doningar och användbara bägge två. Plast är mest fnys, utom på Glocks.
Go tur
callespang; sa:öringen; sa:Finns i aluminium också
[Ändrat av öringen 2006-03-30 kl 13:44]
Han har grävt i flera minuter nu, men han kommer ju ingen vart. Den där Snow Claw verkar inge' vidare.
Det är kanske en såndär frysen kantfigur vid spåret till nån fin bergstopp?
Själv har jag en Glock spade i ryggsäcken eller en Wedevåg utanpå. Rejäla doningar och användbara bägge två. Plast är mest fnys, utom på Glocks.
Go tur
Men ihärdig är han, liknar min hund när han lärde sig gräva fram kattskit, vilket är hans favoritsnack...olarantala; sa:Du ser väl att det snöar rejält. Efter 2 "spadtag" har det snöat igen just på det ställe han skottar...
Inte har jag nånsin knäckt min plastspade, men jag kompletterar med ett sågblad. Är det isigt sparar jag spaden. Får försöka hårdbelasta spaden i påsk och se om det är så illa som ni säger.
Boijojng!
Jag tycker inte att hållbarheten verkar vara så stort problem, däremot så studsar den på hård snö, vilket gör det svårt att gräva.
Strykarräven; sa:Inte har jag nånsin knäckt min plastspade, men jag kompletterar med ett sågblad. Är det isigt sparar jag spaden. Får försöka hårdbelasta spaden i påsk och se om det är så illa som ni säger.
Jag tycker inte att hållbarheten verkar vara så stort problem, däremot så studsar den på hård snö, vilket gör det svårt att gräva.
http://www.fiskars.com/digitalAssets/143402_4310.jpg
jag har en sån här liggandes i ett förråd, är det uteslutet att använda en sån på fjällturen?
Hur mycket större och tyngre än Fjäll/campingspade´n är den?
jag har en sån här liggandes i ett förråd, är det uteslutet att använda en sån på fjällturen?
diluruf; sa:http://www.fiskars.com/digitalAssets/143402_4310.jpg
har använt en sådan på min första fjälltur. Den funkade ok men bladet var väl typ knäckt mot slutet av turen. Är du snäll mot den så går det nog bra. Din turkamrat har väl också en spade så står ni inte helt utan om den pajar?
/Andreas
diluruf; sa:http://www.fiskars.com/digitalAssets/143402_4310.jpg
Den spaden är inget vidare bra.
avslutad210712
Gäst
Vandrare; sa:diluruf; sa:http://www.fiskars.com/digitalAssets/143402_4310.jpg
Den spaden är inget vidare bra.
Oj tur att jag inte visste det innan jag drog iväg till fjällen förra veckan med två såna för jag tyckte att de fungerade alldeles utmärkt.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg