Hej! Jag har en Garmin 60 Csx med Friluftskartan Pro & Metroguide Europev9 samt Skoterledskartan installerad. Använder den ibland & är rätt nöjd med den
Iaf så funderar jag över varför inte Svalbard finns med i varken grundkartan eller i nån annan karta heller såvitt jag vet.
Har en kompis som jobbat där i vinter så jag tänkte kolla lite på gps'en & se om det fanns med, men det är utanför täckninsområdet för vad som finns med i displayen t.o.m.
visas bara xxxx när jag panorerar så långt norrut.
Tycker det verkar märligt, ska man inte kunna ha med en Garmin 60 Gps till Svalbard, eller måste man köpa nån annan specialmodell??
Är det någon som vet något om detta.
Tack på förhand & för ett bra forum som hjälpt mig flera ggr
/Peter
Iaf så funderar jag över varför inte Svalbard finns med i varken grundkartan eller i nån annan karta heller såvitt jag vet.
Har en kompis som jobbat där i vinter så jag tänkte kolla lite på gps'en & se om det fanns med, men det är utanför täckninsområdet för vad som finns med i displayen t.o.m.
visas bara xxxx när jag panorerar så långt norrut.
Tycker det verkar märligt, ska man inte kunna ha med en Garmin 60 Gps till Svalbard, eller måste man köpa nån annan specialmodell??
Är det någon som vet något om detta.
Tack på förhand & för ett bra forum som hjälpt mig flera ggr
/Peter