kartkonflikt??

Hej alla!

Jag har hela Svealand pro installerad på min Garmin 60 csx.Jag vill nu även lägga till den Norska topo pro kartan över Österdalen.Följande fråga inställer sig då.Blir det någon konflikt att ha båda dessa installerade på samma minneskort?Båda områdena gränsar ju till varandra och kanske även överlappar?
Jag vill helst slippa ha dom på separata minneskort.

Hoppas på hjälp!

hälsningar Svante

De olika kartorna hamnar i olika skikt GPSen. Man väljer i GPSen vilken karta som ska ligga överst och visas. Vid ev överlappning är det inga problem. Jag har också Friluftskartan Pro Svealand och den slutar precis vid gränsen till Norge. Om det är så att den norska kartan slutar precis vid gränsen till Sverige får man nog göra ett kartbyte då man passerar gränsen.

Det hela förutsätter att du köpt Friluftskartan Pro på CD och använder MapSource. Har du köpt Friluftskartan Pro på ett färdigprogrammerat minneskort måste du nog byta minneskort.

Per Brune

Det går att ha båda tillslagna samtidigt också. Någon av dem kommer att visas där de överlappar, om de gör det, men när man sedan kommer in där bara den ena finsns, blir det (förstås) den som visas.
Enda nackdelen är att din GPS blir långsammare på att rita upp kartbilden, ju fler kartor du har igång.

Anders

tack!

Hej igen!

Har laddat ner den Norska kartan till gps:en, men då försvann Svealand kartan.Gjorde om laddningen med bägge kartornas samtliga blad valda och det fungerar
nu.Tack Per och Anders för hjälpen!

hälsningar Svante

När man skickar kartor till GPSen med MapSource så raderas alltid de kartor som finns i GPSen sedan tidigare.

Per Brune

apersson850; sa:
Det går att ha båda tillslagna samtidigt också. Någon av dem kommer att visas där de överlappar, om de gör det, men när man sedan kommer in där bara den ena finsns, blir det (förstås) den som visas.
Enda nackdelen är att din GPS blir långsammare på att rita upp kartbilden, ju fler kartor du har igång.

Anders

Här är en skärmbild som visar hur detta kan se ut. Till höger kan man se kalfjället med gul färg från FriPro och till vänster är färgen vit från Norska Topo.
Bertil
norge.jpg

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg