Karthållare

Är det någon som vet var man kan få tag i en bra karthållare som man kan montera på styret? Såg på C2 att det var många som hade en typ som såg stabil o bra ut, är det någon som vet var man får tag i denna? Även andra tips är välkomna!
 
Jag kan göra ställ.

Hej,

jag har gjort några kartställ till mig själv och mina kompisar och kan göra fler. Jag har en liten reklamfil som jag kan mejla till intresserade.
Det är billigare än Nordenmarks.
Hör av er till
olao@home.se
 
Egenhändigt kartställ pa 5 min.

Antingen köper man ett dyrt eller sa gör man ett eget.

Det beror naturligtvis lite pa hur stora krav man ställer, men som nybörjare (vet ju inte vilken niva du befinner dig pa) tyckte vi att detta var fullt tillräckligt.

Tag en gammal pärm, förslagsvis en sadan med "plastficka" som utsida. Skär loss denna och gör hal: ett för styrstam pa ena kortsidan, tva för styret, ungefär mitt pa langsidorna. Fäst med kattstrypare - klart. Kanske vill du kapa av övre delen sa att den inte svajjar. Peta in kartan i plastfickan och sen är det bara att hitta rätt. Om man tycker att det blir skakigt kan man enkelt sätta in dämpning i form av tyg.

Förbättringsförslag mottages med tacksamhet.

Erik
 
Tack!

Klas - det var nog det stället jag letade efter, tackar!
Ola och Erik - bra ide det där med att bygga själv! Borde ju inte vara allt för svårt.
Har hittat ställ som är fastsatta på styret med 3 kardborrband, kanske något man kan använda, bättre än kattstryparna då man måste ha verktyg för att ta bort dem!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
XPAT Karthållare Mountainbike 2
pabo Karthållare Mountainbike 3

Liknande trådar