Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Med tanke på arbetshastigheten hos Lantmäteriverket så får du nog vänta några år på att Kartex ska komma med USB stöd.
Det tog Lantmäteriverket ca 2 ½ år efter det att Garmin V lanserades, innan Kartex kom med stöd för denna GPS.
Lyckligtvis finns det privata alternativ som lever på nöjda kunder, så skippa Kartex och köp OziExplorer.
Det finns ju inget egentligt behov av USB vid nämnda kommunikation så kanske en kabel för vanlig seriekommunikation kan lösa problemet istället? Eller har någon testat 60C(S) och vet att den inte stöds av Kartex?
Ja jag vet att USB också är seriekommunikation men ni vet vad jag menar
Det finns ju inget egentligt behov av USB vid nämnda kommunikation så kanske en kabel för vanlig seriekommunikation kan lösa problemet istället? Eller har någon testat 60C(S) och vet att den inte stöds av Kartex?
Ja jag vet att USB också är seriekommunikation men ni vet vad jag menar
Det funkar med seriekomkabel (från Clover) mellan Kartex och Garmin 60C.
För Kartex 3.05 har jag ställt in att min GPS är en Garmin 12XL och för Kartex 5.0 ”brukar” jag ställa in att jag har en eTrex.
För det mesta funkar det, men Kartex 5 har ovanan att dela upp trackfilen i en massa småbitar .
Jag fick på söndagen innan jul ett telefonsamtal från en skridskokompis som precis bytt från en Legend (den blå) till en Legend C som undrade hur han skulle få Kartex 4.xx att funka med Legend C som bara har USB.
Tyvärr så går jag bet på frågan on Legend C och Vista C ihop med Kartex. Möjligen har Christer på Clover någon lösning.
Jag fick på söndagen innan jul ett telefonsamtal från en skridskokompis som precis bytt från en Legend (den blå) till en Legend C som undrade hur han skulle få Kartex 4.xx att funka med Legend C som bara har USB.
Tyvärr så går jag bet på frågan on Legend C och Vista C ihop med Kartex. Möjligen har Christer på Clover någon lösning.
Jag har upprepade gånger "varnat" för Legend C och Vista C. USB låter bra men man blir låst vid Garmin. Bättre att köpa en 60C/CS eller liknande som har både USB och seriell. De nya Legend C/Vista C ska ses som en enklare produkt för de som aldrig kommer att använda annat än exempelvis Friluftskartan (vad användare anser om denna produkt står att läsa på andra ställen).