Har provat Kartex 3.05 lite. Under inställningar finns en inställning där man talar om var man har sina kartfiler t ex på hårddisken någonstamns. Har provat att knappa in den katalog där dom ligger, men programmet struntar i vad som står där, och förutsätter att kartorna finns där programmet en gång installerades ifrån (CD-rommen alltså).
Finns det något sätt att få programmet att läsa den inställningsinfo det faktiskt har fått, så att man inte behöver browsa varje gång man startar.
Kanske en önskan till kommande version ;-)
Förresten... Finns det två versioner av 3.05? När jag uppdaterade nyss fick jag ytterligare GPS:er att välja på e-trex t ex. Filen kartex.exe verkade vara några månader nyare än den andra jag uppdaterat med.
/Lod
[Ändrat av lod 2002-01-28 kl 15:18]
Finns det något sätt att få programmet att läsa den inställningsinfo det faktiskt har fått, så att man inte behöver browsa varje gång man startar.
Kanske en önskan till kommande version ;-)
Förresten... Finns det två versioner av 3.05? När jag uppdaterade nyss fick jag ytterligare GPS:er att välja på e-trex t ex. Filen kartex.exe verkade vara några månader nyare än den andra jag uppdaterat med.
/Lod
[Ändrat av lod 2002-01-28 kl 15:18]