Karrimor Trekmate

Karrimors kök verkar vara ganska nya i Sverige, prismässigt ligger de bra till (denna modell har ju Piezo tändare vilket kostar betydligt mera hos andra tillverkare) även om de är betydligt billigare i England. I detta fall undrar jag om "vingarna" är tillräckligt stora? D v s står kastrullen stadigt? Man kan jämföra med tex MSR PocketRocket™ http://www.msrcorp.com/stoves/pocket_rocket.asp som verkar ha större "vingar".

Nu har jag köpt köket. Jag tycker inte att "vingarna" är för små. "Vingdiametern" täcker nästan undersidan på en liten trangiakastrull jag provade på. Köket känns robust och har tre års garanti. Effekten är imponerande och det ska bli intressant att se vad det går för.

/D

dave1; sa:
Nu har jag köpt köket. Jag tycker inte att "vingarna" är för små. "Vingdiametern" täcker nästan undersidan på en liten trangiakastrull jag provade på. Köket känns robust och har tre års garanti. Effekten är imponerande och det ska bli intressant att se vad det går för.

/D

Jag fortsätter min monolog!
Köket har under sommaren fungerat mycket bra. Effekten är mycket hög och jag har faktiskt inte sett något annat kök på marknaden med lika hög effekt. Att det kostar ca 400 kronor måste anses som mycket prisvärt och än så länge kan jag varmt rekommendera det för de som vill ha en liten relativt lätt gasbrännare med mycket hög effekt.

/D

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg