• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Karlstad

Jo det är så att jag kommer att flytta till Karlstad i slutet av augusti för att studera, och nu letar jag efter en lägenhet. Problemet är det att jag inte känner till någonting om staden eller de olika bostadsområdena. Så finns det någon här som skulle kunna ge lite tips och råd för att underlätta mitt val. Jag vill bo nära naturen/skogsområde, gärna i kombination med motionsspår eller liknande. Närhet till stadskärna/centrum kommer i andra hand.

Tack på förhand
/Stefan
 
Hej!

Universitetet ligger på området Kronoparken. Kanske inte det roligaste området, men nära till natur och plugget men ca:8km till Centrum. Sedan finns området Rud. Närmare Centrum ca 3km, naturen run knuten men ca: 5km till Universitetet. Sedan kan ju nämnas området Wåxnäs/ Gruvlyckan. Natur runt knuten, Vänern ca 2km, Centrum 3km, Universitetet ca:11km. Något att gå på. Välkommen till Karlstad.

/Ulf
 
Tack så mycket för ditt svar. Verkar som om både natur och motionsspår är lätt tillgängliga i Karlstad (åtm utifrån ditt svar) vilket bådar gott :)


[Ändrat av Kravlaokräla 2005-07-16 kl 22:37]