Karl-Gustaf Bark död

Karl-Gustaf Bark dog under en isklättring i Njupeskär.

Han var mitt befäl i lumpen (94-95). Det överlägset bästa befälet. Kanske för att han var såpass ung och inte hade hunnit bli så påverkad av militärlivet. Hur många har hafte en fänrik som bjuder hem hela plutonen på fest i sin egen lägenhet? En bra ledare som fick oss att göra saker och gilla honom på samma gång.

Jag minns att han alltid ville vara värst. En gång var det någon som hittade ett hopp och gjorde frammåtvolter på vitablixten-skidorna. Givetvis kunde inte Bark vara sämre. Ett fint foto blev det också som alltid gjorde mig glad. Inte längre.

Det känns konstigt att han är död. Såg ju en rescension han gjorde här på utsidan för bara några veckor sedan (Tretton toppar). Fan vad ledsen jag blir!

Ja det ar riktigt trakigt nar sadana har saker intraffar. Vi har val alla mer eller mindre farska minnen fran liknande handelser som drabbat vara nara och de aktualiseras verkligen nar man tanker sig in i andras situation. Jag kande inte KG Bark men tanker anda pa hans anhoriga och bekanta. Lat oss lara av dessa olyckor och vardera livet och dess hojdpunkter hogre an vad vi gor idag. Vi har mycket att vara tacksamma for!

/Bjorn

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg