Hej! Paddlar sedan sex år en P&H Sirius, gillar den verkligen utom en sak: Jag hittar trots ivrigt provande inte något kapell som tätar. Stänk uppifrån och framifrån går bra, men vågor från sidan och bakifrån kryper upp och in under kapellet och ner i sittbrunnen. Jag har uteslutande prövat neoprenkapell, har sytt om och även sytt helt eget efter sittbrunnens kontur men nej. Har penslat Latex på undersidan. Inte tätt. Har prövat Reeds måttsydda till Sirius. Nix, fortfarande inte tätt. Hade ett tag en tunn list på sittbrunnssargen, för att ge en större och rundare yta för kapellet att täta mot. Fungerade inte, har tagit bort den nu. Nu har jag börjat diskutera med P&H som inte vill kännas vid problemet, men som i alla fall svarat på mail så vi har en kontakt etablerad. De har skickat ett kapell som påstods vara perfekt till Sirius. Perfekt kanske, men inte torrt.
Finns det fler än jag med samma problem? Ja, det gör det, några till vet jag om men säkert finns det fler. Har du en lösning? Eller letar du efter en? Hör av dig till mig! OBS dock att detta endast gäller Sirius med nyckelhåls-sittbrunn, tidigare varianter (S, M och L) verkar inte ha detta problem, och har säkert lösningar som inte är så intressanta för oss blöta stackare...
Hör av er till mig på boel.olin@telia.com
Finns det fler än jag med samma problem? Ja, det gör det, några till vet jag om men säkert finns det fler. Har du en lösning? Eller letar du efter en? Hör av dig till mig! OBS dock att detta endast gäller Sirius med nyckelhåls-sittbrunn, tidigare varianter (S, M och L) verkar inte ha detta problem, och har säkert lösningar som inte är så intressanta för oss blöta stackare...
Hör av er till mig på boel.olin@telia.com