Jag har kikat runt bland alla olika inlägg om KAP-brännaren och tycker det verkar vara en mycket bra lösning, i alla fall för vinterbruk, för mig som kör trangia och trivs med det. På sommaren tycker jag gas ändå verkar smidigast då man bla slipper förvärma. Ni som har KAP, kör ni den på sommaren också? Men det jag mest funderar på är vikten. Enligt finn väger brännare + flaska 640 gram. Lägger man det till sitt storm kök så kommer det i alla fall börja närma sig 2 kilos sträcket när man som jag har duossal. Är det acceptabelt för kök och grytor?
Vad blir vikten för motsavarnde kök som körs fristående med folievindskydd?
Övrigt jag undrar effekt? Jämfört med andra multifuel kök och gas till trangiat.
Hur funkar det att reglera värmen på KAP-köket?
Kräver det mycket mekande? Vet av erfarenhet att MSR tex kan kräva en heldel kärlek och omsorg för att funka bra (kanske pga vanlig bensin sotar köket)
Är det tryggt att använda dvs hållbart så man kan lita på det. Funkar det att köra i absiden utan att riskera att tältet brinnerupp?
Jag vet att det är ett gammalt ämne som ni säkert tröttnat på sedan länge men jag känner inte att jag hittat svaren på alla mina frågor i de gamla inläggen....
Tack på förhand!
/Andreas
Vad blir vikten för motsavarnde kök som körs fristående med folievindskydd?
Övrigt jag undrar effekt? Jämfört med andra multifuel kök och gas till trangiat.
Hur funkar det att reglera värmen på KAP-köket?
Kräver det mycket mekande? Vet av erfarenhet att MSR tex kan kräva en heldel kärlek och omsorg för att funka bra (kanske pga vanlig bensin sotar köket)
Är det tryggt att använda dvs hållbart så man kan lita på det. Funkar det att köra i absiden utan att riskera att tältet brinnerupp?
Jag vet att det är ett gammalt ämne som ni säkert tröttnat på sedan länge men jag känner inte att jag hittat svaren på alla mina frågor i de gamla inläggen....
Tack på förhand!
/Andreas