Kantning och hjulbenthet ?

Anders B

Gäst
Har hört att man kan förbättra sin
kantning genom att bygga ett par special
sulor i skorna som motverkar hjulbenthet, skulle uppskatta om jag fick några tips hur man kan göra.

Höga skaft?

Om du har höga skaft (plastskor eller höga läder) tror jag inte att det hjälper att lägga kilar i skorna, i såfall ska dom nog sitta i skaftet. Mellan ytter och innerskon.

För löparsor fins färdiga ilägg att köpa i specialaffärer och välsorterade sportbutiker. Kanske funkar detta till pjäxor?

/Björn

johnte@writeme.com (johnte)

Gäst
Untitled

Kilarna (pronationskilar)som jag tror du refererar till kan köpas i vilken välsorterad sportaffär som helst där de har ett stort sortiment av joggingskor.

För absolut bästa komfort rekommenderas en formsprudad innersko. Vissa specialaffärer för skidor och även löpning kan "bygga" om din pjäxa.

Om du har stora problem med hjulbenthet och sliter dina skor väldigt ojämt kan du alltid höra efter om du kan få subventionerade sulor hos ortopeden till dina skor som du även kan lägga i pjäxorna.

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg