Kanske årets bästa köp??

Köpte en Bergans Alpinist 1 idag på en internet auktion
. Har kollat på säcken i affär och varit sugen på en sådan. Har erfarenhet sedan tidigare av berghaus stora säckar. Är det någon som har erfarenhet av Bergans? Jag köpte säcken helt ny för endast 1500kr!
Alltså ca: 2000kr billigare än i butiken.

Magnus

Et kupp!

Det høres ut som et superkupp!
Har selv en Viking II som er den samme, men med litt kortere rygg og 'kun' 110 liter.

Min Bergans Viking er jeg kjempefornøyd med. Hvis du ikke er glad i svake midjebelter, men liker kraftigere saker, kan du glede deg til å gå turer med sekken. Bare pass på så du ikke ender opp med å ta med deg utstyr til alle dem som ikke får plass til alt i sekken...

Sekken har ekstremt lange remmer slik at den også passer tykkere personer. De kan du bare klippe av litt, slik at de ikke henger og slenger overalt, noe som kan være irriterende når du går turer.

Hvis du allerede tidligere har prøvet sekken og den satt bra, da har du virkelig gjort et bra kjøp! Lykke til med sekken!

Sander

Förvirrad man bakom disken!

Får gratulera. Vilket kap!

När jag var och tittade på min Alpinist I frågade jag killen i affären vad priset var.
Han var för övrigt alldeles svettig i ansiktet och verkade lite förvirrad av någon anledning. Sommarvikarie med solsting!?
Han gick iväg och kollade i nån prislista och uppgav att priset var 2500:-. Jag slog till och när jag kom hem såg jag att det satt en prislapp på den med 3500:-

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg